Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Általános Szerződési Feltételek

 

 

PANITA KFT. ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek szerves részét képezik a Panita Kft.(adószám:13465148-2-20;székhely:8800 Nagykanizsa, Kórház u.10.;telephely:7815 Harkány, Rózsa u.1.)

mint eladó

és a vásárlók (továbbiakban vásárló) között létrejövő szerződés és ez alapján megkötött adásvételi/szállítási szerződéseknek.

Vásárló a megrendelés leadásával és a vásárlással egyidejűleg elismeri, hogy megismerte az ÁSZF feltételeit és azokat elfogadja.

Eladó fenntartja a jogot arra, hogy az ÁSZF-ben leírtakat egyoldalúan módosítsa.

 

1. Szerződés tárgya és hatálya

 

A vásárlókkal kötött un. eseti szerződések alapján termékek értékesítésére és forgalmazására kerül sor Magyarország területén.

 

2. Eseti szerződés feltételei

 

Az eseti szerződések a vásárló által email, vagy honlapon keresztül leadott megrendelés alapján jönnek létre, majd e-mail útján történik visszaigazolásuk. Az eladó egyedi esetekben elfogadhat szóbeli megrendelést is, amit írásbeli visszaigazolás követ.

Az eladó fenntartja magának a jogot a megrendelés visszautasítására, amennyiben a megrendelt termék nincsen készleten és az nem beszerezhető.

A megrendelések teljesítése raktár készletről történik. A raktáron nem lévő termékek esetében az adott szállítási határidő tájékoztató jellegű, a termék gyártójának beszállítási lehetőségeitől függ azok beszerzése. A vásárló elállhat a rendeléstől, amennyiben a szállítási határidő túlzottan meghosszabbodik.

A megrendelés teljesítésének időpontja az áru átadásának időpontja.

 

3. A vásárlás menete

 

3.1. Regisztráció

 

A regisztráció a  weboldal felső menüjéből, vagy lábléc menüjéből elérhető, vagy a weboldal oldalsó részén, található Bejelentkezés kezelőpanelen keresztül érhető el. Nyissa meg a regisztrációs  oldalt és töltse ki az ott található űrlapot értelemszerűen, majd kattintson az űrlap alján lévő "Regisztráció" gombra. Ekkor regisztrációjának sikerességét jelzi a weboldal, illetve adathiányosság esetén az űrlap marad a képernyőn, és figyelmezteti Önt, hogy mely rubrikák nem kerültek kitöltésre, vagy lettek helytelenül kitöltve. Sikeres regisztráció esetén a rendszer azonnal be is lépteti Önt a weboldalon, ekkor a "Bejelentkezés" panelen kiírásra kerül, hogy milyen néven jelentkezett be.

Webáruházunkban regisztráció nélkül is vásárolhat.

 

3.2. Belépés

 

A Bejelentkezés panel mezőibe értelemszerűen írja be az email címét, amellyel regisztrált és a hozzá tartozó jelszót, majd kattintson a mezők mellett található "Belépés" gombra. Bejelentkezés után a panel tartalma automatikusan megváltozik, kiírásra kerül, hogy milyen néven van bejelentkezve és kilépési, valamint jelszó változtatási lehetőségek jelennek meg.

 

3.3. Kijelentkezés


A webáruházból való kijelentkezéshez egyszerűen kattintson a "Bejelentkezés" panelen található Kilépés gombra. Ez a gomb csak akkor látható a panelen, ha Ön bejelentkezett előzőleg.

 

3.4. Elfelejtett jelszó


Ha elfelejtette jelszavát, akkor a Bejelentkezés panelen található "elfelejtett jelszó" feliratra kattintva megjelenik egy új oldal, mely bekéri azt az email címet, amellyel Ön regisztrálva van webáruházunkban. Beírva ezt a címet és a Küldés gombra kattintva Ön erre az email címre fog kapni egy levelet, melyben szereplő linkre rákattintva (vagy ha nem kattintható az Ön levelezőjében, akkor a böngésző ablak címsorába bemásolva) weboldalunk új jelszót generál Önnek. Ezt pontosan jegyezze fel (kis és nagy betűk számítanak), majd lépjen be vele, és igény szerint megváltoztathatja a jelszót (lásd jelszó változtatás).

 

3.5. Jelszó változtatás


Amennyiben szeretné jelszavát megváltoztatni, lépjen be a webáruházba a Bejelentkezés panel segítségével. Ezután megjelenik a Kilépés gomb, valamint a "jelszó változtatás" link, melyre kattintva egy új oldal töltődik be. Az oldal bekéri az Ön jelenleg használatban lévő jelszavát, majd kétszer az új jelszót az esetleges elgépelések elkerülése végett. Töltse ki értelemszerűen, majd kattintson a Megváltoztat gombra. Ettől kezdve Ön az újonnan megadott jelszóval tud belépni webáruházunkba.

 

3.6. A termék kiválasztása

 

A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.
 


3.7. A rendelés elküldése


Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra. Áruházunkban lehetősége van regisztráció nélkül is a vásárlásra, ezért három lehetőség közöl választhat:

  • már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni
  • új vásárlóként akar regisztrálni
  • esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni

Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott email címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét.
A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot:

  • Személyes átvétel üzletünkben
  • Házhoz szállítás (Futár Pécs futárszolgálattal)

Ezt követően egy Önnek megfelelő fizetési módot kell választania:

  • online banki átutalás a BARION rendszerén keresztül- (megrendelése leadásakor emailben értesítjük, hogy rendelése "függő állapot"-ba került, amint megérkezik bankszámlánkra az átutalt összeg, rendelését aktiváljuk, és emailben minden szükséges további információt közlünk Önnel)
  • utánvét - (készpénzes vagy kártyás fizetés házhoz szállítás esetén, a küldemény átvételekor a Futár Pécs futárszolgálat munkatársának)
  • készpénz - személyes áru átvételkor harkányi üzletünkben

Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.

 

3.7.2. Megrendelés módosítása, törlése


A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé.

Amennyiben a vásárlóhoz ez 72 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló emailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy a  "Kapcsolat" menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására.

A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában, emailben kerülhet sor.

 

3.8. Árak


Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. Amennyiben hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől. Eladó a számlát papír alapon állítja ki.



3. 9.A rendelések feldolgozása


A rendelések feldolgozása 24 órán belül megtörténik.

 


3.10. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége


Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.



3.11. Visszaigazolás


Minden rendelésről emailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus emailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) egyet a várható szállítási időpontról. Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfél szolgálatot vagy az emailben található telefonszámok bármelyikét.



4. Fizetési módok


Áruházunkban lehetőség van online banki átutalásra a BARION rendszerével, személyes és utánvéttel történő fizetésre. Utóbbi esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben vagy bankkártyával a küldemény kézbesítőjének.
 Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

Készpénzes fizetésre személyes átvételnél van lehetőség a 7815 Harkány Rózsa u. 1. szám alatti üzletünkben, illetve bankkártyás fizetésre a SumUp rendszerét használva.

Utánvételes átvételnél készpénzzel, illetve bakkártyával van lehetőség a fizetésre a futárcég képviselőjénél.

 

5. Szállítási határidő és teljesítés


A küldemények kézbesítése, szállítása a Futár Pécs futárszolgálattal történik.  A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló emailben található telefonszámon. Szállítási díjaink az ország területén egységesek. Magyarországon kívüli szállítást jelenleg nem vállalunk.

A termékek kiszállítása a rendelés leadásától számítva 2-5 napon belül valósul meg ha a termék készleten van és tőlünk független körülmények nem akadályoznak. Ha hosszabb idő szükséges a termékek vevőhöz való kiszállításához, arról a vevőt írásban vagy telefonon értesítjük.

 

6. Szállítástól való elállás és a termék visszaküldése

 

Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

A terméket csak eredeti állapotában és csomagolásában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában vesszük vissza.



7. Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás


A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés írásban megkötöttnek minősül. A megkötött szerződés utólag is hozzáférhető, nyomtatható.

Az Általános Szerződési Feltételek vevő általi elfogadása fizetési kötelezettséget von maga után



8. Elállási jog/ Visszaszolgáltatási garancia


A megrendelő a szerződéstől 14 napon belül indokolás nélkül elállhat. A megrendelő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Az értékesítő köteles a megrendelő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni.
A Vásárló nem gyakorolhatja elállási jogát, amennyiben a megrendelt  terméken bármilyen sérülés található, és/vagy rendeltetésszerű használatát már megkezdte.
A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A megrendelőt ezenfelül egyéb költség nem terheli. Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a megrendelő kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő.
Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 17/1999. Kormányrendelet szövegét letöltheti a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról.

 


9. Tulajdonjogi kikötés


A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad. A téves, nem elfogadott rendelések során a terméket az „új” tulajdonos nevén készletbe vételezzük, és az újabb, sikeres értékesítést követően az új tulajdonosának kerül kifizetésre az ellenérték.

Kellékszavatosság

Reklamáció

 

10. Felek felelőssége

 

Az áru átadásakor a kockázat és kárveszély a vásárlóra száll át.
 

11. Vis Major

12. Titoktartás

13. Adatok védelme

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

14. Korrupció ellenes intézkedések

15. Vásárlói szerződés megszűnése